Wednesday 11 November 2009

Uusi viikko, uudet kujeet

Ganska så bokstavligen - i slutet av veckan kommer vi att få våra nya uniformer, det fick vi veta idag :) vet int själv hur dom ser ut eller vilket material de är gjorda utav, men åtminstone kan det inte bli hetare än vad det är just nu! Vi går klädda i khakishorts av tyg som inte andas, och upptills bär vi pikéeskjortor av beiget och marinblått, tjocka skjortor dessutom. Så ser fram emot slutet av veckan! :)

Idag träffade vi även grannresortens showteam som nu först anlänt och skall så småningom börja sin säsong på splitternya hotellet. Snart får vi väl även träffa deras minilandteam, ska bli kul! Träffade även områdets finska guider idag, tre stycken. Med dem kommer jag så småningom att dra välkomstmöten här på resorten :) Verkade alla tre riktigt trevliga, och ena av dem har jag t.o.m. träffat tidigare under vår guideskolning på Mallorca!

Annars var dagen rätt basic, började mitt arbetspass 9.30 med lite maskotspromenad i frukostsalen, hett hett. Efteråt lite aktiviteter på miniland och sedan adventure day tillsammans med resten av teamet. Gick kanske inte riktigt som planerat - en av barnen blev skrämd för den filur som “stal” skatten av oss och började stortjuta. Så jag fick försöka lugna ner henne, vilket gick rätt så bra :) And on top of all så gick en pojke in i glasdörren på lekplatsen då leken skulle börja - honom botade jag med en kall cola-flaska mot huvudet, gick överraskande fort om! ;) Men förutom dessa två incidenter så gick äventyret riktigt bra och barnen verkade ha kul!

Dagens höjdare var definitivt vattenpolo-matchen. Unga mot gamla i sports poolen - jäkligt najs! Vi va totalt ca 22 stycken, vilket är mycket med tanke på hur “få” gäster som bor på hotellet för tillfället :) De gamla spelade ganska fult spel, men i slutändan blev matchen oavgjord. Vi unga gjorde också riktigt fina mål! :) Och det var definitivt skönt att få svalka sig lite i poolen mitt under arbetsdagen, int så illa int så illa ;) Efteråt satt jag mest och tecknade med några tjejer och sen blev det dags för Crazy/Pizza Night!

Dagens regnskur var väldigt kort, men blixtrarna håller i, blixtrar för tillfället också, men ingen åska eller regn. Konstigt väder dvs. Men soligt och hett har det varit idag, verkligen! Verkar bli bättre och bättre väder för var dag som går :) Ännu en dag ska vi orka och sen e det dags för en ledig dag! Skönt att ha onsdag och lördag som lediga dagar - det gör att arbetsveckan blir ganska angenäm: jobb sö-tis, ons ledigt, jobb tors & fre, ledigt lö; 3x2x :) Bra ordnat av C! :)

Men nu ska jag ta o bekanta mig med nya schemat, sen lite film igen med L och sen tutilullaa - ska hoppas man sku sova bättre i natt, förra natten vaknade jag igen flera gånger... knäppt hur det varierar från natt till natt...

No comments:

Post a Comment