Friday 13 November 2009

Show, jenga och allmant pyssel

Sitter som bast i receptionen och skriver pa morgonen av min lediga dag, sa ursakta the missing letters :) Har just precis atit en ordentlig frukost, ananas, melon, agg, bacon, pannkakor, hela faderullan, gotigott! :P Tjejerna sover val annu, sjalv vakna ja kring 7.30 o kunde int somna om, sa tankte att det var lika bra att ta en tripp till hotellet och fa i mig lite naring :)
Igar kvall satt vi tre tjejer forst hos C en stund och tala allmant om jobbet och livet, C sminkade L fint och sa begav vi oss ut till "centrum" - som vanligt hamnade vi in pa Beer Garden, som blivit lite av en kantis for oss... tjejerna i baren kanner igen oss o kommer fram och talar sa det ar ratt mysigt att sitta dar. Igar kvall spelade vi Jenga igen, dvs. det spel vi hemma kallar Timpuri, en riktigt bra tidsspenderare! Talade aven med tva hollandare som hittat till Bang Tao under deras 3 manaders backpacking resa i sydost asien.

Annars var gardagen ratt lugn och bra, Bernie hade birthday party pa formiddagen och vi hade dryga 20 barn med vilket var superbt! Efter festen blev det lunch, och sedan hade jag schemalagt en timme fotboll och en timme badminton. Till fotbollen dok ca. 5 pers upp i borjan, sa forsokte rekrytera lite fler i nagra minuters tid - i slutet bestamde vi oss for att vi anda skulle spela vattenpolo istallet eftersom gardagen var sa het, aldrig i livet att man orkar springa omkring efter en laderboll nar solen gassar... Sa efter nagra omgangar valdigt kul vattenpolo, sa drog jag ivag for att ha badminton. Tyvarr var det ingen som ville spela badminton, sa under den timmen satt jag och fixade armband och vristsmycken, lader och silvermetallparlor :) faktist ratt kul, men inte sa enkelt som man kan tro... men, i varje fall har jag nu tva nya smycken :D

Pa torsdan var vi annors med L och se pa kvallsshowen som grannresortens show team stod for. "You can't stop the beat" var temat och sangerna i stil Moulin Rouge och andra musikaler, bra sanger, men tyvarr gick nog inte uptradandet riktigt perfekt... men det blir val battre da de far ova lite mer tillsammans! So far sa tycker jag nog att vart showteam passar battre ihop och har med scenkarisma. Men definitivt ska vi aka till Kamala och se pa deras shower!

Men nu ska jag fraga efter min andra laundry money for veckan, sen bege mig hem via tvatteriet - fa se vad vi hittar pa idag under var lediga dag - solen skiner och det gar en liten skon vind, sa dagen ska val bli bra. Pa tal om vadret, sa regnade det ju forstas igar kvall igen - men det var faktist ratt mysigt, speciellt dom otroligt fina och stora blixtrarna jag, B och V observerade fran terassen darhemma, statligt!
jah, men vi fortsatter nan annan dag, ha det bra darhemma under snotacket, nu ska jag ut i solen!! :)

No comments:

Post a Comment