Thursday 29 October 2009

Onsdag: Blod, svett och tårar

Idag skulle det egentligen ha varit min ena lediga dag, men var tyvärr tvungen att göra en instickare till resorten för team möte. Massor ny info, och schemat ser riktigt bra ut. Tror nog det kommer att fungera riktigt fint!

Efter mötet tog jag och L en liten promenad längs med Bang Tao Bays strand, fint var det med alla longtail båtar och små strandrestauranger, och verkligen fint när det är så lummigt, inte torrt som t.ex. på canarias. Fukten och hettan gör dock att man svettas så in i norden, men d lugnt för så är det ju när man tvingas gå iklädd tygshorts och pikéeskjorta (som inte andas ett dugg). På tal om uniform så fick jag faktist min idag, jee! Nu e jag liksom redo för jobbet, åtminstone utseendemässigt :)

Efter promenaden åt vi lunch på la Tosca, liksom alla måltider. Om maten måst sägas att den verkligen är otroligt god! ...och dessutom gratis, vilken lyx liksom. Min lunch bestod idag av diverse färska frukter, eftersom Hunger Harald inte hunnit arbeta för fulla muggar. Mmmums, färsk ananas, melon m.m., gott!

Bestämde mig för att slutföra vissa små grejer på miniLand efter lunchen, så satte mig med Gee, Am, Rose, Yui och barnen vid ytterbordet på miniLand och tog tag i färgpennorna. Uppgiften var alltså att förnya vissa creative time-skyltar som ställs upp vid miniLand. My kind of task :) Ungarna målade små gipsfigurer; vampyrer med svart blod och kinesiska gubbar med svarta tårar, och tecknade med färggranna färger. En liten tös fick faktist hjälpa mig komma ihåg min tyska under tiden vi teckande, och försökte även tappert snacka med en liten fransk jappe på knappa två år :) blev inte så mycket av den diskussionen.

Imorn ska det dras treasure hunt för barnen, ska bli intressant och se hur den görs. På fredag drar vi säkert ut hela sjacket, J är då här för sista dagen innan flytten till partnerresorten, så hon skall vi definitivt fira! För övrigt ska de bli kul när resten av sjacket till andra resorten anländer i början på november, 10 fler sunwingare i området är inte så illa :)

...men nu ska jag ta o chilla i svala rummet och titta på lite UK fotboll, en av två kanaler där man talar engelska. Valet står mellan fotboll och golf - inget svårt val alltså ;) resten av kanalerna fattar man ju naturligtvis noll av, men har hört att det ofta kommer filmer på kvällarna, så i väntan på dem måste man ju ha nåt bakgrundsljud...! Om dryga timmen bär det igen av på cykeln mot resorten för dinner med resten, undrar vilken thai dish man nu skall testa på?

No comments:

Post a Comment