Tuesday 27 October 2009

Åskbyar, myggor och nyårsfirande

“Dagen ser ut att bli molnfri och solig”, man how wrong was I?? Satt och myste med ungarna på lekplatsen igår när skyn plötsligt öppnar sig o vräker ur sig väldiga regndroppar, och stunden senare blixtrar det till och åskan dånar som om åskbyn var strax ovanför hotellet... vilka knallar alltså! Lekparkens sandgrop förvandlades rätt fort till en stor mutapöl och barnen var kvicka med att bygga olika små vattenkanaler, kul var det alltså för det :) förstås gick strömmen även under stormen, och avbrottet räckte dryga timmen vilket inte är precis ovanligt här...
på tal om mutapölar så kan ni tänka er viken härlig mudbath jag fick då jag cyklade hem...! cykelrutten går annars helt på asfalt, men på ett ställe är man tvungen att gina över en sandstig - och igår va den “sand”tigen en ända stor mutapöl - kläderna och skorna var minst sagt blöta och smutsiga efter den korta genvägen... och kor träffade jag även på under mitt kvällsliga cykeltur genom pölen, som tur hann jag ändå väja.

För övrigt finns här maaaassor små mygg, som avviker från mygget där hemma eftersom de inte håller ljud. Så man fuskas till att tro att det inte finns mygg på rummet, men på moronen vaknar man med bölder stora som pingisbollar typ. Not nice. Och badrummet på moronen är minst sagt intressant, ser ut som om nån haft slagsmål med myggen och kräken därinne, på golven ligger döda mygg och annat kul - överväger starkt att bjuda in en liten gekko som sku äta upp alla kryp...

Att somna in är en helt egen programpunkt. Rummet är ju lugnt och så, men väggarna är tunna och man hör precis vad grannen på andra sidan väggen gör och talar - plötsligt förstår jag varför det på skolningen talades om att det lönar sig att fort vänja sig vid att alla vet precis allt om en... int så svårt när man hör allt genom väggarna. Men grannarnas kvällsaktiviteter är absolut inte allt som håller en vaken på kvällen! Raketer skjuts stup i kvarten och en bit ner på gatan har nån ställt upp stolar och bord och där håller de lokala till, hojtar och sjunger ända in på morgontimmarna och så håller ju gekkona och andra smådjuren ganska mycket ljud för sig... känns som om det sku vara nyår varendaste en dag. Väntar ännu på den gången då jag sover sött genom hela natten.

Idag (tisdag) träffade jag annors de 6 nyanlända, 4st entertainers och en ljud/ljustekniker samt en dansk till vårt team - alla bor som sagt här på samma staff house, de nya alla på samma våning som jag, número tres. Verkar alla riktigt trevliga och pratsamma, och alla verkar känna varandra sedan förr.

Väderprognos för morgondagen: 31°, åskbyar och regnskurar. Vill inte ens tänka på hur sandvägen kommer att te sig ikväll.... som tur kanske jag inte behöver sitta på resorten hela dagen/kvällen, onsdagen är som sagt egentligen en av våra lediga dagar - dock inte imorn eftersom det finns en massa grejer att gå igenom.

No comments:

Post a Comment